Ik wil mijn kind inschrijven

Wie zijn de Dolfijnen?

De Dolfijnen spelen iedere vrijdagavond samen in 't Jungleboek naar het verhaal van R. Kipling. Samen met de andere welpen gaan jullie op onderzoek uit in de Rimboe. Mowgli neemt jullie mee op reis en samen met hem ontmoeten jullie de andere dieren van de Jungle zoals Akela (de oude grijze wolf), Baloe (de bruine beer) of Bagheera (de zwarte panter). Samen met hun spelen jullie in het bos, gaan jullie op weekend en bouwen jullie een kampvuur om brood te bakken. Als je het leuk vindt kan je insignes behalen voor oa. koken, theater, muziek maken en milieu. Samen met je scouting vriendjes ga je ook nog ieder jaar op zomerkamp: een hele week kamperen en daar natuurlijk ook de leukste avonturen hebben samen met de andere Dolfijnen. Heb jij ook zin om samen met ons op avontuur te gaan? Kijk dan snel verder.

Algemene info

Onze Dolfijnen draaien iedere vrijdag van 18:45 tot 20:30. Hun leeftijd is van 7 tot en met 10 jaar en ze bestaan uit zowel jongens als meisjes. Zij dragen blauwe blouses met de SKZ groepsdas. Je mag sowieso 2 keer mee komen draaien om te kijken of je het wel echt leuk vindt en dan pas hoef je te beslissen of je lid wordt van onze groep.

Contact

Je mag komen kijken wanneer jij dat wil, maar je kan ook van te voren even mailen met Robynz. Zij kan je te woord staan en helpen bij het beantwoorden van vragen of het maken van een afspraak. Dit kan via (E-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) Wanneer je mailt vermeld dan wel even je naam en telefoonnummer zodat ze contact met je op kan nemen.

Hopelijk zien we je snel bij de Dolfijnen!

Nieuwe kinderen mogen bij ons eerst 2 opkomsten komen kijken of ze het leuk vinden om bij de Scouting te gaan. Besluiten ze om te blijven dan zullen ze op de installatiedag worden geïnstalleerd. Ze zeggen dan de belofte op en krijgen insignes opgespeld op de Scoutfit en de scouting Koog-Zaandijk das. Elke speltak heeft een eigen blouse in een eigen kleur. Zo herkent iedereen de speltak aan de kleur van de blouse. Bij de ScoutShop kan de nieuwe Scoutfit van desbetreffende speltak worden gekocht of eventueel via internet worden aangeschaft.

Via het inschrijfgeld krijgen nieuwe leden eenmalig de SKZ-das, het installatieteken van Scouting Nederland, de Regiobadge, het groepsnaambandje en het speltakteken.