Ik wil mijn kind inschrijven

Wie zijn de Scouts?

Dit is de speltak voor leden van 11 t/m 15 jaar en is gericht op het buitenleven en het leren omgaan met verschillende technieken, de natuur, op het water, voor jezelf en elkaar zorgen en het denken in oplossingen. Onze groep bestaat uit zowel jongens als meisjes.

Bij de scouts beleef je veel actie en uitdagende avonturen samen met je vrienden. Met elkaar leer je samenwerken, pionieren (met houten palen en touw een constructie maken zoals een keuken of schommel), hout hakken, kampvuur stoken, eten koken, tochttechnieken, zeilen en nog veel meer. Daarnaast doen we leuke spelletjes en is er veel afwisseling in de activiteiten. Soms speel je spellen met elkaar en soms juist tegen elkaar.

Algemene info

Onze scouts komen iedere vrijdagavond van 19:30 uur tot 21:30 uur bij elkaar (behalve tijdens de schoolvakanties van regio Noord en officiële feestdagen). Tijdens de opkomsten doen we veel activiteiten en krijgen de scouts verschillende scouting technieken aangeleerd. Als een scout één van deze technieken beheerst en aan bepaalde eisen voldoet, kan hij of zij hiervoor één van de vaardigheidsinsigne behalen die hij of zij met trots op zijn of haar uniform mag dragen.

Op dit moment zijn de scouts gemengd water- en landscouts. We ondernemen dus activiteiten zowel op het land, als op het water. We streven er naar om zomers één keer per maand te gaan zeilen. We vertrekken dan vanuit “De Stierop” in Uitgeest. In de winter bestaan de opkomsten die water-gerelateerd zijn voornamelijk uit theorieles en het onderhouden van de boten.

Contact

Je kan altijd langskomen om te komen kijken, echter is het mogelijk dat de opkomst ergens anders plaats vindt of dat we geen opkomst hebben. Om zeker te zijn dat we aanwezig zijn zou je kunnen mailen. Dit kan via Email adres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wanneer je mailt vermeld dan wel even je naam en telefoonnummer zodat iemand van het leidingteam contact met je kan opnemen.

Hopelijk zien we je snel bij de Scouts!

Nieuwe kinderen mogen bij ons eerst 3 opkomsten komen snuffelen. Daarna kunnen kinderen, met hun ouders, beslissen of ze zich willen inschrijven.